Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

tisdag 15 maj 2012

Sommarstugan

Sitter i sommarstugan med en dålig uppkoppling. En massa bilder väntar på mig hemma. Just nu så växer det riktigt bra, och potatisen har fått komma ner i jorden. Dottern frågande om temperaturen i jorden så det blev att plocka fram min fina stektermometer  och se där var det 9,5 grader, så där fick dottern ner sina potatisar för mig. Nu återstår vem som får sitt första kok bara. Hmmm, jag får nog sätta mig och prata med potäterna.

Här ute ligger vi ungefär 14 dagar efter mot Sollentuna, men det är bara roligt att kunna uppleva våren två gånger. Körsbären har precis slagit ut, marken är fortfarande alldeles full med vitsippor och här fixar fåglarna mat till sina ungar utan att knacka på rutan. Tog med min Nikon med tele ut men till trots för ett hundratal bilden på talgoxen är det svårt att få en bra bild, men här kommer i alla fall två stycken.

Jo, jag ser dig nog, men där du står med din kamera stör du mig inte!

Här kommer det litet mat.



Vi har ett körsbärsträd vi träter om om det skall stå kvar eller inte. Egentligen passar det inte in i en natur trädgård och vi har inte planterat det så det får stå kvar. Vi har förlorat varje år att möjligtvis få ett enda körsbär. Förmodligen är det någon pippi som tappat en kärna, en gång i tiden, och så har väl man själv sett till att betingelserna med trädet gjort att det vuxit upp med små goda bär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...