Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

söndag 5 maj 2013

Toppningsdax

Nu så är det full rulle i växthuset. Tomatsådden har etablerat sig fint efter att jag fick så om alltihop. Det är dags att för omplantering nu, det blir väl någon gång under veckan.
Mina Nemesia och hängpetunior och Calibrachoea är det dags att toppa nu, annars så växer de över mitt huvud.

Till höger finns alla dessa. Till vänster står tomater för omplantering och ampeljordgubbarna har börjat växa på sig de med. I mitten har jag en av mina termostater för fläktarna, denna är satt på 19 grader under dagtid.

Dags att ta fram saxen
 
Så här blev det




Det är litet synd egentligen och toppa plantorna men man måste förhärda sig om det skall bli ett bra resultat längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...