Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

söndag 25 mars 2012

Söndag eftermiddag

Fortfarande snorig och ont i halsen. Jag har därför antagit ordspråket "skjut upp till morgondagen vad du skulle gjort idag"
Berit har annekterat hela vår inglasade balkong med alla sina telningar som har vinterförvarats där.. Pelargoner som numera är nerklippta och tagna skott på. På nåder så har jag fått ha mina Black Night änglapelargoner där. Köpte dem som sticklingar förra året. skall bli intressant att se ett resultat i år.









Där står bland annat också en gammal Bouganvilla full med knoppar.
Min Kumquat födelsedagspresent, olivträd  som strax skall blomma, samt en riktigt stor Rosmarin säkert minst 10 år gammal. För första gången har det kommit knoppar och är översållad med små blåa blommor.


Jag har istället flyttat ner i källaren temporärt där det är möjligt att ha en jämn temperatur runt 17-18 grader, där står mina tomater och växer till sig. Under växtbelysning förstås. 

De först tidigt sådda Funcu har nu fått flytta ut i växhuset som nu är igång med värmefläkt.
De gula sticken kommer från växthuslampan.
Övriga senare sådda Funcu är precis omplanterade.

Så var det där med Potatisen Zolushka. Jojomen det tar sig, de omplanterade första fyra är snart dags att flytta till ändå större krukor och de övriga har jag så smått börjat sätta om i större krukor.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...