Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

söndag 12 april 2015

Skön lång påsk

Påsken varade länge i år.
Vis av förra årets debacle med tomatplantorna så var jag litet orolig hur det såg ut efter hemkomsten, men allt såg fint ut. Tomater och paprika stod i garaget med två lysrör och en metallhalogenlampa, för säkerhets skull hade jag höjt min termostat till 18 grader.
Alla andra ställen där mina andra telningar står var utan anmärkning.  Basilika hade ju växt på sig så nu är frågan om jag skall dela den i tre delar, vi får se.

I "Spillan " där är det fortfarande tidig vår eftersom det ligger nära havet. De allra flesta vårblommor lyser litet med sin frånvaro i naturen men den enda bild jag kunde åstadkomma var denna

En av dagarna var vi på Bäversafari, just det!
Dotter Emelie och Berit hade dagen innan "vattnat hundarna" gått runt vår lilla badsjö och dök oförhappandes på bäverboet
Mer om detta litet senare.

Här är en panoramabild tagen med min iPhone 6, som synes så har bävern varit framme och fällt vid vår badklippa. Vi skall promenera över på andra sidan för att kunna se boet.
Mer om det nästa gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...