Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

torsdag 3 juli 2014

Rädisor

I år sådde jag mer på skoj litet rädisfrö i en drivlåda jag hade över i mars i växthuset. Gick riktigt bra med fint resultat och tidig skörd.

Ett par månader senare sådde jag än en gång i en något större låda som nu blivit ledig. Men alltefter att veckorna gick, så tydligen var det för varmt i växthuset så rädisorna utvecklade sig inte bra tunna smala rötter bara.

Jag hade plats över i vår stora kompost där vi brukar ha squash under sommaren. Sagt och gjort så tog jag hela surven och planterade ut dem där. Det där går inte sa någon, det blir bara en lång tanig rädisa eller så blir det bara en blomstängel. Veckorna gick och jovisst gick det bra, stora tjocka goda blev dom, och här är de efter skörden.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...