Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

onsdag 14 maj 2014

 Efter vår påskresa till sommarstugan så vattnade jag ju ihjäl mina tomatplantor.
Jag sådde om några dagar senare och här är resultatet två veckor senare. En vecka till så omplanterar jag dessa. Blir väl några veckor försenade, men hoppas slutresultatet blir bra.



Kunde inte hålla mig utan var uppe hos Rappne och köpte några småplantor, här en som redan fått slutplacering i en 20 liters hink. De växer som sjutton, jorden är "kryddad" med NPK 11-5-18.


 
Vintersquashen växer på sig
 
Går alldeles utmärkt att så och odla i toarullar
Klipp några flikar längst ner så rinner inte jorden ut. När lplantorna är färdiga att sättas ut stoppar man ner alltihop i jorden, rullen förmultnar kvickt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...