Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

tisdag 16 april 2013

Nordiska Trädgårdar

I helgen var jag och besökte Nordiska Trädgårdar. Det blev ett travande upp och ner i alla gångar för att hinna med det mesta.



 
Kul idé att ha en stor Dome som växthus men den får inte plats i min trädgård och så undrar man hur den ser ut efter en vinter som denna.
 
 
Att odla utan jord har spritt sig, såg en artikel i någon av trädgårdstidningarna om detta. Verkar litet komplicerat att ha med pump flytande växtnäring, klocka så att pumpen går igen på bestämda tider  m.m.









Årets Pelargon i Tangoserien Velvet Red

"Du kommer inte hem med fler pelargoner nu !"









Får se, men kanske en fågelholk då?

För stor!                                                                         Hittar dom hålet?




















Nä tacka vet jag orchidéer




















Om jag fick med mig något hem då? Jajamen, två kassar med sticklingar och pluggplantor från
Plantbutiken .se. Dom har jättefina pluggplantor går att skicka efter också..

Calibrachoa, Orange, Lemo Slice, Deep Red
och
Nemesia, Papaya, Pera, Pomelo
En brytsockerärtplanta fick vi som är medlemmar i Sollentuna Trädgårdsgille
Alltihopa på plats i växthuset där tomatplantorna stortrivs tillsammans med ett helt brätt med schizantus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...