Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

tisdag 7 augusti 2012

RYSKA ZOLUSHKA POTATIS

Kommer ni ihåg i mars/april när jag bloggade om min potatisfrön av Zolushka jag fick tag på.
Ett experiment, för jag hade aldrig prövat på att så direkt från frön. Det var många skeptiska kommentarer kring min pyttesmå telningar. "Det där kan det aldrig bli några potatisar av"


Sedan så har plantorna växt upp, så i april planterades ett par plantor i hinkar medans de andra väntade på att komma ut i potatislandet.


Så här i efterhand skulle jag kanske väntat en månad till innan jag satte fröna, men de har växt över all förväntan, och är nu färdiga att tas upp. Har naturligtvis varit där och petat litet grann. Jodå det finns något under plantorna!

Idag så har jag brandskattat den ena hinken som vi skall ha en litet festmåltid på. Det var fler än jag kunde ana i hinken. Så det kanske kan delas upp till lunch i morgon också.

Det var väl inte så illa pinkat av en trähäst som min far brukade säga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...