Växthuset

Växthuset
Växthuset

Räknare

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården

Buskpion, ursprungligen från Bergianska Trädgården
Från vår gamla buskpion i trädgården

söndag 20 februari 2011

Busktomat Funsu

Nu äntligen så har jag fått ner mina första tomatfrön. Dessa blir satta ungefär fjorton dagar innan jag sätter resten av mina frösorter. Kunde ha fått komma ner i jorden en vecka tidigare.
I denna omgång så är det de tidiga busktomaterna Funsu, och har jag tur så kanske de är mogna lagom till midsommar. Då har de växt till sig både på balkongen och sedan ut i växthuset fram till dess att temperaturen utomhus tillåter att de står ute.
En andra sådd av samma sort sår jag litet senare för att få en spridning tidsmässigt på mognaden av tometerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lite bilder påodlingarna just nu

Här kommer några bilder på odlingarna som de ser ut idag. Det börjar bli dags att flytta ut gänget till växthuset det börjar bli alldeles f...